fabrik, alkohol och paddling

 Första Lördagen här i Dals långed så åkte jag, Agusta, Paulina och Alexis på utflykt med skolan.
Det första stället vi besökte var det gamla pappersbruket, där gamla Stenebyelver har åter fått liv i den gamla fabriken. Här finns ateljer,verkstäder,utstållningshallar,odlingar och café. Det bästa är att delar av fabriken fortfarande är övergiven. Asså gamla maskiner och stora rum som är precis som det var när fabriken stängdes. Ååååh älskar verkligen övergivna platser och blir verkligen exalterad av sånt här. Efter som vi var ganska många nu så kunde vi inte gå överallt men om man vill så kan man få gå runt i en liten grupp och upptäcka ännu mer. Ska lätt göra det någon gång.
 
 
I de övergivna delen av fabriken hade någon gjort en installation.
Och i den här salen så hade de haft opera denna sommarn, fatta vad mäktigt!
 
 De fanns även utställningar att titta på.
 
 Paulina med sina shorts som hon tryckt och sytt själv. Vilken kvinna
 Alexis som e utbytesstudent från kanada skrev en hälsning, från Kanada
 Denna installationen var så jävla mäktig. Orkar och kan nog inte förklara i ord, MEN om någon vill se så har jag filmat så kan lägga upp eller något, jävligt snyggt måste jag säga iaf.
 
Alexis och Paulina
Och Agusta
 
 All mat och alla grönsaker odlade de sjävla eller köpt in från närligande bonde. 
Efter att ha förundrats av hur vackert landet kan va så blev det förfest hos Ema. Hon har en galet fin tegelvägg i sin lägga.



Sen gick vi till puben, asså vilken grej. Så himla bra ställe, varje lördag med olika teman där alla dansar, hur man vill, hela natten.
Alexis, Ema och Agusta
Elin och jag!
Sen spelade jag och Agusta dart och jävlar vad grym jag var. Vodka och dart är tdligen en givande kombo för mig.
Agusta ägde dock på biljard.
Dagenefter gick vi hit
För att bakispaddla. Idyll.
Och så avslutar jag med en bild på Paulinas granne bara för att han va så himla söt och gosig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback