When you feel sad, knit faster.

Har aldrig har haft en sån här drivkraft i att skapa. Håller mig själv sysselsatt med projekt hela tiden. Har cirka hundra roliga projekt som jag startat och som bara hänger över mig. Ibland får jag panik och bara lägger mig ner och sover men brukar oftast ta tag i livet sen igen.
Tror det här är mitt sätt att hantera ensamheten som har uppstår nu efter två år utav förhållande. Känns ändå bra att jag dränker min sorg i kreativitet i stället för alkohol. Tackar för mina sorger.
Just nu består mitt kameraalbum utav bilder på mig själv och det jag gör. Kan där av bara visa upp detta. Tänker att det kanske kan va kul?? men vad vet jag.
Gjorde mitt bästa köp på länge (kan iofs va för att jag inte köpt någonting sedan december) och köpte en kaninryggsäck. Så jävla fin även fast den många gånger misstas för en björn. Och så hade vi som sagt vävkurs där jag jobbar med att översätta en målning som jag gjorde förra året, till textil. Tycker det är intressant att se va de olika materialen ger för uttryck. I den här vävningen jobbar jag desutom inte med någon skiss bakom utan jämför bara med målningen brevid och kör bara på känsla. Vill att den ska bli skev och naiv. Egentligen är uppgiften att jobba utifrån ett frö vi fick. Undviker det, känner inget för mitt frö...

Gjorde en snabb skiss en måndag när jag kände mig som en potatis. Och så var det uniformtema på puben och jag letade fram och piffade upp min gamla the Hives kostym. Kände mig så jävla grym och var så himla (över?)taggad. Det slutade inte bra. Alkoholen slog som en käftsmäll och jag spenderade den korta tiden jag var på puben med att sitta i baren och dricka tolv glas vatten. När jag vaknade upp dagenefter (och mådde strålande efter allt vatten) så var jag så jävla sur för att jag missat hela den jävla kvällen. Fick aldrig möjligheten att visa alla mina bästa howlin' pelle moves...
Utgick från skissen jag gjorde och målade en tavla i akryl med broderidetaljer. Ville få in mer textil så jag gjorde ett porträtt helt i textil. Min målerilärare var inte så imponderad utav slutresultatet men tror inte han fattar all tid som jag la ner. Men jag hade sjukt kul så I regret nothing. Tyget til skjortan gjorde jag förra året på KV så nu är jag jättesugen på att göra en egen rävtröja till mig själv. Hur fint?
Har jobbat med min lövtröja och har nu bara det sista kvar innan den är klar. tummen upp för det. I förrgår sydde jag också äntligen klart de sista få stygnen som aldrig ville sy sig själva, på mitt datafodral med bersålöven som ligger och skymtar där till vänster. Och så spenderade jag en hel natt med att dansa runt i min rosa perukför att sedan spontan åka till Göteborg klockan sex morgonen därpå. Hade för övrigt världens bästa utekväll den helgen. Finns ingen wingman som Sofie, du e bäst.
Kände mig strålande när jag gick på musikal och var helt guldig. Vinnande kombo så ska köra på det nu till helgen med eftersom vi ska ha glitterförfest hos mig. Vill även få med min hall i detta inlägget eftersom jag tycker det är så roligt att man inte kan se att det bor en 21åring i min lägenhet. Tycker den blev så himla fin av hjärtvimplarna jag fick utav jelina<3
 
Har för övrig instagram där jag är (mer) aktiv nu för tiden, där heter jag beroende. 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Therese! Så galet grym är du! Kärlek till dig!

Svar: <3<3<3
dendrofobi.blogg.se

2014-03-15 @ 01:28:37
Postat av: Albaow

Du rockar och rollar!

Svar: tack mannen!
dendrofobi.blogg.se

2014-03-24 @ 20:30:34
Postat av: annette.blogg.se

asså du är så duktig!!! wow

Svar: åh men tack!!c:
dendrofobi.blogg.se

2014-03-29 @ 16:44:54
URL: http://annette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback