flytt flytt och typ bara flytt

Inser att jag inte alls delat med mig av de stora planer vi haft och de stora förändringar som hänt det senaste. Jag har blivit med hus! Eller ah jag och tre till av mina fina klasskompisar har flyttat in och tagit över undervåningen av ett rött fint hus som ligger i skogen och som man måste gå över sluss för att komma till(!) 
 
Har inte riktigt fått till det där ultimata myset än så har inte fotat men här är de senaste bilderna från min kamera det senaste typ.

Var ju tvungen att ha en sista förfest i min lägenhet på spänstliden. Har haft många fina förfester så det var inte mer än rätt att köra en sista. fullt ut med både förfest och efterfest. Tror mina grannar var glad när de såg mina flyttlådor.

Hade tema glitter så alla blev dränkta i glitter, även våran bestämda italienare.

Vi tog en gruppselfie a la' oscarsgalan precis innan vi sprang iväg och dansade på puben. helvete vilken träningsvärk säger jag bara.
Städade lägenheten för att sen packa ner den i lådor och spenderade sen typ ytteliggare sju timmar i stäck med att skrubbade rent hela lägenheten från smuts och spindlar. Vart så besviken och trött när besiktningen var över på två minuter och fastighetsskötaren inte kollade bakom alla element och i alla skåpen.
så.mycket.jobb.

Så nu i helgen, efter att ha sovit på en tältsäng i en vecka så flyttade vi äntligen in. Har skaffat mig armmuskler som jag aldrig tidigare haft. Men asså så värt med allt jävla slit för gillar allt med vår lägenhet. Mår som en kung även fast proppen har gått fem gånger, ingen värme första natten och vattnet slutat fungera tre gånger..

köket, mitt favoritrum!
Allt e vackert till och med vår't kylskåp liksom?!!?!

Ema har bott hos oss hela helgen, vill alltid ha henne hos oss. Ska lätt göra om våran hångel/läs-garderob till ett rum där jag kan ha henne för alltid, varje dag.
Vi har sedan vi började skolan pratat om att äta kronärtskocka eftersom jag aldrig ätit det, fast coop har aldrig haft det och vägrat ta in det, men så fredagen när vi skulle flytta in så låg de där på coop och väntade på oss. Så vi köpte rubbet och bah this is a sign!! best day ever!

 
Vi hade vårt första besök Annafrida och Ylva, våra fina tvåor, fast de stannade inte så länge eftersom de skulle på Dals långed filmfestival och se på en hemlig film.
fan vad massa strunt jag skriver, e så dålig på det här med text??

Lördagen var min favodag för mina föräldrar som jag har längtat ihjäl mig efter kom hit och vi åkte på utflykt (där jag såg åtta(!) tranor! har aldrig ens sett en trana förut och nu såg jag åtta(!)) och grillade korv och så satte vi massa massa pizzadeg inför kvällen. Och douglas min favokille va med och vart accepterad och populär hos mina tjejer<3 det är så konstigt det här med hur stor kärleken till ens familj blir när man får lite distans ifrån dem, himla svårt att vinka av min familj efter bara ett par timmar. den sorgen.

Vart himla dåligt med bilder från pizzakvällen för hade fullt upp med all pizza. Tror det blev åtta olika?<3 Helt sjuktmysigt för min romie, Paulina är sjukt musikalisk så hon drog fram alla sina instrument och så satt vi alla där i det lilla köket trängdes, spelade och sjöng tillsammans. Som ur någon svensk 70talsfilm.


Och på söndagen medan jag och Ema förlorade oss flera timmar inne i skogen med att gå runt och klättra i berg och bara andas så fixade Paulina och Jelina mat så kom hem till detta liksom?

Och på kvällen efter att ha svängt förbi ett födelsedagskalas så bestämde vi oss för att baka bröd

och massa fantastiska piroger! att flytta till hus räddade mig typ från en ätstörning (e sämst på att laga mat och ta hand om mig själv)
och ungefär vid två på natten så blev vi klara och var tvungna att provsmaka allt. Och fan vad virrig jag e i mina texter men är så jävla körd nu efter all flytt och allting. Har typ inte sovit ut på typ två veckor, kommer gå in i väggen här ute i skogen. kram.

Kommentarer
Postat av: chrissy

hej hej, vart har du tagit vägen? saknar dig i cyberspace:n <3

2015-09-04 @ 09:52:01
URL: http://highfivelivet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback