workshop?

Denna veckan så har jag och min klass varit på en liten skolresa till Gerlesborg. "Ligger inte alls långt från havet och är såå vackert". FaAn vad najs tänkte jag och packade med mina korta shorts och tshirts. Visionen om ekskogar, saltvattenhår och gött solhäng på en veranda, förstördes dock när vi kom fram till ett par deppiga stugor som senast hade sina glansdagar under det glada 70talet. Det som var kvar nu var bara fuktskadade golv och förfallna hyttor.
Tänkte visa lite hur vi hade det, häng med!

Vi borde på en gård där de hade stenhuggeri.
I det högra huset spenderade vi våran tid med att dricka folköl och att sova bort dagarn.
Det här rummet låg brevid toaletterna. Ja, det saknades golv men de hade löst det med grus. fiffigt!
I det här huset kunde vi sitta inne och tecka om vi ville sa lärarna.
Här hade de bränt madrasser.
Men istället för att va på det deppiga lila stenhuggeriet så försvann vi upp i bergen. Kunde fan gå igenom ett helt berg?!? Tyvärr så dog min kamera precis när jag skulle ta kort på utsikten från de höga bergen vi va på. Så otroligt maffigt! Så några mer bilder blev det aldrig på hur vi hade det. Den uppspikade flugan, den lysande gröna färgen på väggarna, den hemmagjorda våningssängen och de läskiga duscharna får den här bloggen klara sig utan.
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, grymt! Lite Ronja Rövardotter över bergsbilden där! :D

2013-05-16 @ 23:34:57
Postat av: ebba alling

hahah awesome, älskar att han står likadant på alla bilder. medvetet antar jag, men ball!

2013-05-18 @ 14:27:19
Postat av: ebba

sv: men puss på dig.

2013-05-18 @ 16:38:35
URL: http://kristalldansen.blogg.se
Postat av: angelica

åh, älskar bilderna! fick mig att le!

2013-05-24 @ 21:46:18
URL: http://mataduvor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback