vad som hänt

 
Förutom att typ ha bara göttat mig i solen så har jag köpt så jävla mycket fint det senaste. typ jeansjackan och byxorna tillexempel och så typ 8 andra byxor 2 klänningar och allt har typ kostat 250kr. Tänker att jag köper kläder istället för att lägga pengar på alkohol.
Va på bio med albin och såg så The grat Gatsby. så. himla. dålig. Smästa klippningen och hela filmen var greenscreen och äckligt datagjord. Hetsig var den med. sååå... tummen ner för den.
Och asså det jobbigaste och käppaste som har tagit upp all min tankeverksamhet de senaste.
(dramatisk och jobbig paus)
Kommer troligtvis inte komma in på textil-kläder-formgivning på steneby, och det hela är så jävla töntigt och konstigt, fattar det typ inte. Kom ju in och allting va jättebra och livet härligt, skulle bara tacka ja på antagning.se. Så när jag ska gå in och göra det så står det att jag e fucking struken. Panikmeljar rekton på skolan och till antagning. Svaret jag får är "Du kan max bli antagen till 45hp. Eftersom du blev antagen till ditt andrahands val, som du har prioriterat högre än denna utbildning och eftersom båda tillsammans korsar den gränsen, så kan du inte bli antagen till denna kurs." ??
Jag har asså kommit in på skolan och det är där jag vill gå men antagning.se tycker inte jag ska börja för att jag i maj inte prioriterade denna utbildningen högre upp på listan. Herregud spontansökte ju bara 15 utbildningar och visste fan ingenting om steneby, klart fan den hamnar långt ner??
Rekton fick svaret att jag kunde skriva ett brev och förklara varför jag prioriterade kurserna som jag gjorde, och att "Therese bör tänka över om hon vill tacka ja till det som hon är antagen till så länge." och de menade iprincip att jag inte kommer att komma in. Jag har skrivet ett brev och hoppas nu på att de ska se hur dumt det är och att de ska låta mig börja.
Jag hatar de så himla mycket. Förstår inte. I början var jag bara ledsen, nu är jag bara så jävla sur.
Och jag vet inte hur jag ska göra. Har nämligen kommit in på en ettårig kurs på steneby med, men vet inte om jag vill gå. Det kommer kännas så surt. Vill gå tre år inte ett.
antagning.se, jag hatar er. lägg er inte i min framtid tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback