Om att börja på textilskola

Alla som läser min blogg, aka vänner, vet nog att jag kommit in på Steneby, textil-kläder-formgivning, men jag måste skriva av mig om det för det kommer bli så himla fett och jag hade kunnat börja nu tack. Asså jag ska lära mig allt, färga tyger, sy på fabriksmaskiner, väva<3, trycka, och göra mina egna mönster. 
Fast samtidigt det liksom suger i magen av förväntan så känns det så himla läskigt. 3år kommer jag att gå där, nästan enbart jobba med tyg. Jag som i vintras va så störtsäker på att jag ville gå konsthögskola och hålla på med frikonst. Det var väll egentligen så sent som i mars som jag insåg att "neh fan det kommer ju inte hända" som jag tänkte om och väldigt spontant och i sista minuten sökte en drös med textilutbildningar. Och shit jag kom in på högskola...! Hur grymt liksom? För även om jag nästan bara jobbat med mina penslar och oljefärger det senaste året så kom jag in. Sådan bekräftelse. Det här känns så realistiskt och så himla rätt. Och shit vad jag har mycket inspiration och idéer just nu. vill.lära.mig.allt.nu. 
Mitt senaste påhitt var att brodera och sy en kudde. Fan vad tillfredställande det e att brodera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback