min tid som turist.

Det blev inte mycket hångel eller dans som jag hade räknat med. desto mer konst, sol, vin och promenader med huvudet konstant riktat mot hustaken. Så jävla vackra hus! Har bärt runt på engångskameror så mer bilder kommer. Det här e de bilder jag tagit med mobilen.
älskhatar att flyga. så overkligt att lämna marken och att sväva så långt uppe bland molnen. väldigt overkligt. Och så husen i paris, vill flytta in i vart ända en!
blev promenard i den jättestora kyrkogården som jag inte minns namnet på. vackert hursom! var desutom på ett vackert museeum där man inte fick fota.
var på montmartre och såg hela staden.
hittade karusellen och köpte snygga kort.
Blir mycket turistbilder nu, men vi var på louvren och då måste man la ändå ha med en bild på ingången?
Så jävla stort och så himla mycket konst!
Hittade Albins favo tavla! Och så fanns det trappor som hade kunnat va ur harry potter.
Älskar hästporträttet! Hittade även Mona lisa och ungefär där farsvann min energi för att kämpa mig fram bland alla icke konst intresserade turister.
Javisst, drog till Donken istället!
sista dagen var det dags för modern konst och så hilma mycket snyggt. Gillar egentligen inte alls picasso men denna tavlan fick mig att ge efter.
hittade en underbar video! lova att ni kollar ni med!
modern standard konst.
notre dame, check.
Och så lite cafehäng på det.
Tidigt imorse åkte vi hem över Frankrikes vackra åkermönster och mötte det trista svenska vädret. ganska så jätteskönt faktiskt. uttröttande att vara turist.
Inser nu att jag enbart har bilder på Unni och Victor. Vilket är ganska logiskt för att de var de jag var på upptäcktesfärd med. Men på kvällarna har jag inte tagit iprincip inga bilder så där ligger nog bristen på folk.
Men mer bilder kommer ju som sagt.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh så härligt underbart! :D

2012-10-05 @ 23:16:35
Postat av: Tom Ripley

Åh fan vad grymt att du hittade tavlan!!!!

2012-10-10 @ 21:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback